Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic
ze dne 04.02.2011, autor článku: Holfi
Komentář ze dne: 05.02.2011 16:05:51 Reagovat
Autor: [marian] - Marian (mbkontakt@mybox.cz) Titulek: Chtěl bych se zeptat jestli není nutné po přetěsnění čerpadlo nechat seřídit na stolici. Nechával jsem ho pretěsnit cca před 3 a půl lety a bylo mi řečeno, že je to potřeba. Tenkrát ta sranda stála cca 5900,- i s materiálem, včetně seřízení.
Jinak teï začínám řešit, že nafta mi padá úměrně se s klesající teplotou a podezření mám na čerpadlo... Jinak děkuji za přínosné čtení.
Komentář ze dne: 05.02.2011 16:07:54 Reagovat
Autor: [marian] - Marian (mbkontakt@mybox.cz) Titulek: uááá, teï jsem si uvědomil, že se nejedná o celé čerpadlo, vracím se na strom :)
našel jsem komplet sadu všech těsnění na celé čerpadlo za 35 Eur. http://www.dieselkontor.de/product_info.php?produc ts_id=2969
No tak to je hodne slusna cena, jenomze pokud by chtel clovek pretesnit cely cerpadlo, musel by ho vydelat urcite cely ven a toho bych se v domacich podminkach bal. Ale na tom jde videt, ze o krouzky se casto daji vyvazovat zlatem. Diesel servis ma tyto sady urcite jeste levneji, vytahnout pro ne cerpadlo neni problem a pak ti za to nauctujou 20 tisic.
Komentář ze dne: 13.04.2011 10:53:25 Reagovat
Autor: [šedivák] - Miroslav (m.sedivy@volny.cz) Titulek: Ahoj, doporučuji koupit ještě opravnou sadu STOP ventilu číslo 9109-719 (v Plzni u Èerníka jsem platil 337Kč) a vyměnit. A to neděláte zbytečně dvakrát! :)
PS: sada kromě válečku obsahuje ještě gumičky číslo: 690 a 691 z nákresu. Míra
Komentář ze dne: 06.07.2011 20:40:09 Reagovat
Autor: [pemi] - Petr (strnad.p@email.cz) Titulek: Èerpadlo Lucas Ahoj. Po 4letém používání Evasion 2,1,TD čerpadlo Lucas jsem po třech dnech stání nenastartoval napoprvé. Musel použít balonek a chytl okamžitě. Otáčky nehoupou, po celodenním používání bez problémů. Myslím si že by pomohlo přetěsnění . Kde mohu sehnat potřebnou sadu gumiček ( telefon).
Nemáte někdo zkušenost s výměnou čerpadla za manuální bosch? Jaký typ čerpadla by se měl sehnat ? Co všechno se přendavá a dodělává vypínání motoru? Děkuji za odpověï.
Komentář ze dne: 07.07.2011 07:47:24 Reagovat
Autor: [xantiabob] - xantiabob Titulek: Re: Èerpadlo Lucas Ahoj, žádná sada o-kroužků to není, prostě si sežeò o-kroužky uvedené v návodu (v každém větším městě bude prodejna -já osobně kupoval v alfa agro Brno) Výměna čerpadla za manuál byla myslím popsána na forum citroeny.cz a určitě najdeš nějaké informace i tady v archivu.
Komentář ze dne: 03.03.2012 18:24:59 Reagovat
Autor: [PaM] - Milan (patamatbx@centrum.cz) Titulek: sada těsnění na Epic Koukal jsem na ty stránky,. proběhla tam nějaká úprava, ale pořád to tam mají, stačí dát "vyhledat" 9109750V,e.g.Citroen a vyběhne vám to.
http://www.dieselkontor.de/advanced_search_re sult.php?search_in_description=1&keywords=9109 750V%2Ce.g.Citroen&x=12&y=11 cena 34.90 eur.
Komentář ze dne: 01.04.2012 15:45:18 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (ferencik@vsld.tuzvo.sk) Titulek: Aktuátory Zdravím.
Dík za dobrý návod. Mal som s mojou Xantiou problém. Pri vo¾nobehu mi trhalo motorom ako keby vynechával 1 valec. Robilo to hlavne pri studenom motore a len na vo¾nobehu. Vtedy občas motor zhasol. Nad 1000 otáčok nebol problém. Diagnostika ukazovala chybu polohy rotora čerpadla. Dávalo to dve čísla jednu očakávanú hodnotu a druhú skutočnú (myslím, že boli tak nejako označené). Nad 1000 otáčok bol rozdiel hodnôt nulový, max. 1. Pri vo¾nobehu a nerovnomernom chode motora bol rozdiel hodnôt zhruba 7 až 8. Po zvýšení otáčok sa hodnoty aj chod motora zrovnali. Zatia¾ to vyzerá, že pretesnenie aktuátorov problém vyriešilo. Dos mi pomohol aj servisný manuál k čerpadlu EPIC. Je to z iného auta, ale princíp fungovania a konštrukcia vyzerá +- rovnako. Sú tam aj chybové hlášky popis problémov a postup riešenia. Mám to v pdf, ak by bol záujem poskytnem. Snáï to niekomu pomôže. Zdraví Mišo PS: Pozor na stop-ventil s pružinkou, nám vypadol do motora trikrát, že sme ho vždy našli po Zdravim.Mam xantii 1.9td rv.97 a v posledni dobe mi spadava nafta cca po 4hodinach stani uz musim balonkem pumpovat abych nastartoval filtr,prepadove hadicky jsou nove. Mam ale problem se ridiicim vstrikem ze z toho plastu mi unika nafta muze to mit souvislost?Take jsem se tady docetl ze nafta muze spadavat kvuli aktuatoru cerpadla epic mohl by jste mi nekdo napsat co to je a kde se to nachazi?ja mam cerpadlo bosch.Stalo by se neco kdybych tam dal obycejny vstrik zkousel jsem to odpojit a jelo to take.dekuji za jakoukoliv radu
Komentář ze dne: 08.04.2012 13:04:36 Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz) Titulek: Re: Ahoj, jestli máš Bosche, tak buï rád a tenhle článek se tě netýká, tam žádný aktuátor Lucas nemáš. Bosch to má jinak. Pokud ti padá nafta, zkontroluj všechny hadičky, popř. i ventilek v balonku, jestli těsní (mně padala nafta kvůli němu) Je možné, že to bude tím vstřikem, ale to už ti musí říct jiní, já ho na 1.9TD nemám. Záleží, jak moc ti to tam teče, jestli to jen tak lehce roní, nebo ti to tudy leje proudem. Pokud by ti to teklo čerpadlem, jako mně, tak si ho přetěsni, nebo si ho nech přetěsnit. Mně ho před asi 4 rokama přetěsòoval p. Měšan z Øíčan u Prahy asi za 800,- Kč a naprostá spokojenost. Záleží odkud jsi.
Komentář ze dne: 09.04.2012 14:45:32 Reagovat
Autor: [vyhnos] - Petr (vyhnos@seznam.cz) Titulek: Re: Re: Diky za radu. Vcera jsem vstrik vyndal a odvezu ho na vyzkouseni protoze nevim jak to zmerit jestli vubec funguje ta vnitrni civka nebo co to je. Hadicky jsem vsechny uz vymenil i o krouzek v drzaku palivoveho filtru. Jeste bych se te rad zeptal jak zjistim jestli mi dobre funguje ten balonek jak jsi psal ze tam je nejaky ventilek to jde nejak rozebrat?
Komentář ze dne: 10.04.2012 16:14:14 Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz) Titulek: Re: Re: Re: Balonek rozebereš úplně v pohodě. Na jeho koncích jsou zapáskované plastové koncovky - vstup a výstup. Sundej opatrně pásky a vytáhni koncovky. Ty se dají rozebrat a případně vyčistit a zase složit-slož je ale stejně jako byly-jedna saje a druhá vytlačuje. Abys je pak nesložil blbě, nebo třeba neprohodil, to by ti pak nenasálo vstřikovací čerpadlo naftu. Měl jsem balonek vevnitř rozežraný od bionafty, nebo od rostlináče a uvolòovala se z něj gumová dr, která šla až do filtru paliva nad termostatem a kvůli ní pořádně nedosedaly a netěsnily ventilky v balonku. Dal jsem jiný a větší balonek odolný rostlináči a mám zatím klid.
Zdravím a děkuji za motivaci k přetěsnění aktuátorů! Po 4 hodinách práce jsem s tím byl hotov a po prvním nastartování a ujetí cca 5 km vše OK. Po druhém a každém dalším už jen traktorový zvuk, kouř z výfuku při jakémkoli pokusu o zrychlení a max. 1/3 výkon motoru. Přemýšlel jsem nad nekvalitními O kroužky, popř. špatně sletovanými dráty. Koupil jsem O kroužky kruhového průřezu, ty původní ve mně budili dojem spíše obdélníkového průřezu. Tušíte někdo, kde může být problém? Díky.
Zdravím, neděkuj když ti to nepomohlo. Ale vážně, hledal bych problém v tom jestli se ti někde nepřisává vzduch. Jestli není nějaký okroužek skřípnutý. Případně jestli ti opravdu neupadl nějaký sletovaný spoj. Každopádně rozdělat a znovu, když víš že problémy nastaly až po tomto zásahu.A se daří.
P.S. až na tebe mám pozitivní ohlasy, já osobně mám už najeto od opravy 50 tisic km a o balonku nevim a nafta neteče Tak při druhém pokusu objeven jeden prasklý O kroužek (vyměòovaný). Po opravě vše funguje. Pozitivní je, že napodruhé se dá servisní čas podstatně zkrátit. Takže doplòuji pozitivní ohlas!
Ahoj
Dneska jsem si přetěsnil svoje čerapdlo podle tvého návodu a super. Proto bych ti tímto chtěl moc poděkovat za ušetřené peníze |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.