Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6
ze dne 21.02.2006, autor článku: Alien
Komentář ze dne: 22.02.2006 11:01:04 Reagovat
Autor: [MíraCB] - Miroslav (braunm@seznam.cz) Titulek: Dost dobrý článek, ale chybí mi tam informace, jak poznat, že je řemen správně napnutý.
MíraCB
Komentář ze dne: 22.02.2006 12:22:10 Reagovat
Autor: [pajator] - Pavel (pajator@centrum.cz) Titulek: mastnota Èlánek dobrý Aliene, jen bych doplnil, že při tom "promazávání napínacích částí" je potřeba dát pozor na mastnotu, která se pak dostane na řemen. Øemen pak může prokluzovat a rychleji se opotřebovává, olej ho rozežírá. Proto před nasazením nového řemene důkladně odmastit drážky řemenice a styčné plochy napínacích kladek... ;-)
Aliene dobrý návod jak na řemenici. Mě se totiž pískání projevilo i po výměně řemenu, takže si jdu koupit křídu.
Tak Míro, včera jsem to několikrát ještě probírak s klukama a prostě ta V6 tam žádnou kontrolu napnutí nemá. Ani tu díru u kladky, jak jsi mi psal. Takže jsi odkázám pouze na napínací kladku a na tu pružinu, která ji tlačí.
Mám 2,1 TD a řemen mi při třeskutých mrazech po nastartování také cca 15s pískal, pak přestal a vše bylo OK. Druhý den ráno po mrazivé noci znovu. Když jsem se v autorizovaným servisu pídil po problému, bylo mi řečeno, že tento řemen nelze napnout, že se to děje pouze pomocí napínací kladky a pružiny dynamicky. A tuhle dynamickou kladku mám prý zatuhlou/opotřebovanou a tudíž nelze zabránit počátečnímu pískání/prokluzování řemene. Nabídli mi výměnu - za bratru 5.000Kč...
Komentář ze dne: 27.02.2006 14:16:31 Reagovat
Autor: [Mamut] - Pavel (mamut(zavin)volny.cz) Titulek: Re: Napnutí řemene No ono u 2,1TD jde ten řemen trochu dopnout, je tam štělovací kladka na excentru a tou se dá připnout řemen. Je vidět po sundání kola a úplně stejném odkrytování, jako u Aliho V6.
Mam 1.9 TD, sice X1, ale rozvod mikroremene je uz stejny jako u 2.1. Ten kdo to vymyslel, by zaslouzil par pres hubu.Ta kladka mi taky odesla (vule v lozisku, strasny piskot), nova stoji (cenik elit) samotna znackova min. 2 779,- , + napinak dalsi 1 800-, ja chtel setrit, tak jsem koupil nahradu kladky za 1 700,- ale s plastovym vodicim koleckem, na kterem se vsak objevily praskliny :((, takze me ta vymena bude cekat jeste jednou. Pokud budou menit tu kladku s napinakem v orig. dilech za 5 tis, vcetne prace, tak to neni mnoho, ver mi ze ta prace za to nestoji - neskutecna drbacka, musi se sundat hydr. cerpadlo atd.
Komentář ze dne: 27.02.2006 15:07:34 Reagovat
Autor: [MíraCB] - Miroslav (braunm@seznam.cz) Titulek: Re: Re: Napnutí řemene je pravda, že je tam trochu horší přístup, ale žádný čerpadlo jsem sundavat nemusel. Musíš ale mít pořádný nářadí. a klíče za čerpadlo vhodně procpat.
Navíc motory 1,9 TD (s klimou!) mají dva typy kladek. Jeden typ má dynamický tlumič součástí osy kladky. Zde je u pohyblivých částí této kladky otvor o průměru asi 5 nebo 6 mm, kterým musí jít, při správném napnutí řemene, prostrčit kulatina - toto je kontrola správného napnutí řemene. Druhý typ kladek je s dynamickým tlumičem, který vypadá jako tlumič s pružinou. I zde je něco podobného, z boku tělesa kladky je otvor, kterým se dá prostrčit vhodně natvarovaná kulatinka. V servisech se napnutí řemene provádí pomocí měřícího přístroje v jednotkách SEEM MíraCB
Komentář ze dne: 28.02.2006 07:56:29 Reagovat
Autor: [Tomas] - Tomas Titulek: Re: Re: Re: Napnutí řemene No mam prave ten druhy typ. Ono se v mem pripade nejednalo jen o piskajici kladku, ale ten "tlumic s pruzinou" mel zcela vymlacene spodni ulozeni (vymlaceny do sisata byl i sroub, ktery to drzel-dal jsem nove-nerezove). Ta kulatina me nenapadla.
Pokud vím, tak mikrořemen namé 1,9 TD se napíná pouze mechanicky a to spodní kladkou, která má 2 šrouby na imbusák, ty se povolí a zespodu imbusákem se přitáhne ta kladky dolů a je řemen napnutej. Práce cca na 10 minut. Žádný automatický napínání přes pružinu tam není.
Komentář ze dne: 02.03.2006 16:28:27 Reagovat
Autor: [Alp] - Aleš (ales.pakosta@seznam.cz) Titulek: Øemenice u HDI Pro zajímavost - originální řemenice u motoru HDI má docela složitou konstrukci, protože kromě gumové pružné vložky má ještě vmontován třecí tlumič kmitů. Navíc je zajištěná proti většímu protočení tím, že oba pružně spojené díly jsou opatřeny dorazy, které omezují vzájemné natočení jen na pár stupòů. to se ovšem projeví děsivým rachotivým zvukem poté, co pružná vložka odejde, poněvadž při kmitech motoru dorazy o sebe mlátí. Nouzovou opravu lze provést svařením dorazů k sobě, ale nutně to má nepříznivý vliv na spolurotující díly-altík, čerpadlo, kompresor klimy a tak, takže bych s tím raději déle nejezdil. Znám človíčka co je schopen dodat novou řemenici na HDI asi za 3500,-Kč.
Zobrazit článek Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.