Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Seřízení výšky v praxi
ze dne 15.04.2005, autor článku: Holfi
Komentář ze dne: 16.04.2005 06:25:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr (OLSEED.UNCOVICE@seznam.cz) Titulek: Díky chlapi Zrovna pojedu na dofuk koulí a chtěl jsem potom dělat i výšky. Váš článek mi velice pomohl pro správné pochopení a umožnění udělání této práce. Není nad to vidět věci v praxi, než mít jen teoretické nákresy. Ještě jednou velký dík Vám všem i všem kteří přispívají a pomáhají tím nám ostatním
Komentář ze dne: 16.04.2005 20:01:43 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Monro (mon.ro@worldonline.cz) Titulek: Paráda Dobrej článek, ten tu chyběl, takhle souhrně , akorát. Už jen sehnat takovopu pěknou rampičku a jsem pod autem celej den :-)
Komentář ze dne: 16.04.2005 22:36:29 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Chocho (liborch@seznam.cz) Titulek: Jaká je výška L1 na předku pro X2, 1,8i 16V? U rozměru L1 na přední nápravě jsem nenašel hodnotu pro svoje auto, tj. X2/98 1,8i 16V. Kolik to je? Je to stejné jako pro 1,8, tedy 121mm? Mohl bys to prosím tě upřesnit/doplnit? Díky.
Komentář ze dne: 17.04.2005 08:55:15 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi Titulek: Re: Jaká je výška L1 na předku pro X2, 1,8i 16V? 121 mm
Komentář ze dne: 17.04.2005 20:46:12 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Henry Titulek: Tuning za 2 minuty Pánové povedl se vám zase SUPER kousek. Díky.
Končí éra zbytečných dotazů a dohadů. Dnes jsem provedl tuning za 2 minuty. (nastavil jsem si výšku o 10 mm níž - víc se mi to líbí) Nejhorší bylo najít v kterém JZD je funkční rampa. Jinak OK
Komentář ze dne: 17.04.2005 23:39:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi Titulek: Re: Tuning za 2 minuty Henry, jestli jsi to nastavil o 1 cm níž než by to mělo být, trochu tím snižuješ funkci hydraulického pérování, myslíš si, že by to výrobce dělal , kdyby to nebylo účelné ??
Komentář ze dne: 04.05.2005 09:13:20 Reagovat
Autor: [mir@] - Miroslav (dvorak.mira@centrum.cz) Titulek: Re: Re: Tuning za 2 minuty Já bych to neviděl tak dramaticky, myslím že snížením výšky o 1 cm jsi tomu moc nepomohl ani moc neublížil. Je to vlastně ještě v toleranci. Je ale pravda, že mezi střední polohou a dorazem není vpředu zase tak velká mezera (zhruba kolem 6 cm podle verze) a snížení tak může mít vliv na komfort na větších nerovnostech.
Pro zajímavost: Activa byla původně asi o 2 cm níž než ostatní verze, po čase byla ale zvýšena na hodnoty shodné s ostatními Xantiemi. Zdravím M.
Komentář ze dne: 04.05.2005 14:39:36 Reagovat
Autor: [Henry] - Henry Titulek: Re: Re: Re: Tuning za 2 minuty Zatím jsem to tak nechal a uvidím. Nerad bych poškodil vrchní uložení pístnice. Celé to vzniklo tím, že jsem dva roky jezdil "výš" a bál jsem se na to "šáhnout". Po příspěvku Holfiho to bylo hotové za 2 minuty a tak jsem to dal "níž". Je to hezčí, takhle XANTIA nevypadá jak OFF ROAD.
Dík Jindra
Komentář ze dne: 18.04.2005 07:50:42 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jan (sustacek@blansko.cz) Titulek: Pochvala Chválím tento počin, velmi vypovídající, jen tak dále. Jinak na zadním korektoru jsou vidět ty páčky s těma pružinama, které bývají zarezlé. - Hodně a často doporučuju promazávat!!!
Komentář ze dne: 21.04.2005 06:49:25 Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz) Titulek: Díky za jasno, ale ... Hoši děkujem.Jasně stručně - a můžu jít konečně na to. Abych pravdu řekl, byl jsem jednou,u všemi uznávaného ing. Rady, a on seřizoval výšku podle kraje blatníku do poloviny mezi max. a min. výškou.
Mě osobně se to moc nelíbilo. Myslím, že doporučení výrobce je doporučení výrobce. Ta kontrola podle blatníku, snad na závěr pro orientaci.
Komentář ze dne: 03.05.2005 13:40:06 Reagovat
Autor: [mir@] - Miroslav (dvorak.mira@centrum.cz) Titulek: Re: Díky za jasno, ale ... Tedy na tohle jsem už chtěl reagovat dávno, jen jsem si říkal, že na to snad nikdo neskočí a nebude to v praxi zkoušet. Tedy seřizování na střed mezi min. a max. výškou je naprostý nesmysl, prakticky u všech Citroënů se tak dostanete více či méně mimo toleranci směrem nahoru (auto bude moc vysoko). Rozhodně se držte předpisu výrobce a ne podobných pseudopravidel.
Jinak bych si dovolil upozornit na jednu drobnost: Celková tolerance je 17 mm, u většiny typů bych asi ani nedělal vědu z ještě o pár mm větší odchylky, ale doporučuji myslet trochu i na to, aby auto stálo přibližně rovně, tj. aby nebylo na jedné nápravě na dolní a na druhé na horní hranici. (Pro zajímavost: Rozcíl 20 mm znamená auto skloněné skoro o půl stupně, čímž se snadno dostanete mimo toleranci se záklonem rejdového čepu PN). Pro orientační (velmi hrubou!) kontrolu doporučuji jiný postup: Mezera mezi horní hranou blatníku a kolem vpředu je cca na 4 prsty (moje :-) ) a mezera mezi prahem a zemí by měla být stejná vpřed
Komentář ze dne: 21.04.2005 06:57:26 Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz) Titulek: Holfi, dotaz ... 1. Měří se obě strany, nebo obě ?
2. Obrázek zadní náprava, det. 1. Ty máš ty péra hezky semknutá na táhlo - bez vůle. Já tam mám tak 1 cm mezeru. To asi není dobré, že ?
Komentář ze dne: 21.04.2005 10:39:23 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi (holfi@post.cz) Titulek: Re: Holfi, dotaz ... 1. Měřit můžeš obě nebo obě :o), ale když nemáš Activu, tak je to i zbytečné.
2.Já jsem na svém autě, když jsem to fotil, měl ty péra taky roztažený, jenže v jízdní poloze to je stejné. Nedíval jsi se na to náhodou , když auto bylo v některé z krajních poloh ??
Komentář ze dne: 21.04.2005 11:39:12 Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz) Titulek: Re: Re: Holfi, dotaz ... Tak to máš pravdu, díval. Kdy já se to naučím ?
Komentář ze dne: 24.04.2005 11:42:33 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miro (piatrov@tatranska.sk) Titulek: Výborný článok.Nenašiel som tam výšku zadnej nápravy na 2,1 TD. Ïakujem.
Komentář ze dne: 29.04.2005 14:31:44 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zdenek (zdenek.ondrousek@seznam.cz) Titulek: Dík Já se také musím připojit s díky za perfektní a stručný postup při seřizování výšky. Dnes jsem to provedl přesně podle článku a fotografií. Musím uznat,že jsem na začátku z toho měl trochu strach,ale vše se mi nakonec podařilo. Tak mi nezbývá než vám poděkovat za to,že jsem ušetřil nějakou tu korunu za značkový servis. Dík. Zdenek
Komentář ze dne: 09.05.2005 07:46:03 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (1202@seznam.cz) Titulek: prosim nemohl by jsi mi napsat prosim/moc prosim/ i navod na bx.
jsem laik,ale cerpadlo a kostku jsem si dokazal vymenit sam. diky jirka
Komentář ze dne: 09.05.2005 11:21:56 Reagovat
Autor: [Holfi] - Holfi (holfi@post.cz) Titulek: Re: prosim 99% naprosto stejnej postup. To jedno procento je v tom, že mechanická táhlo se nastavuje jinak. Je tam takový jakoby jazýček a ten musí být uprostřed toho výřezu. Nejdřív nastaví výšku objímkou na torzní tyči a pak nastavuješ tu polohu jazýčku (nebo jak bych to nazval).Hodně úspěchů.
Komentář ze dne: 11.05.2005 14:05:04 Reagovat
Autor: [popo] - POPO (josef.troska@seznam.cz) Titulek: DÌKUJI Ahoj,
Tak jsme v neděli najeli na jámu a hurá upravovat výšku. Dle článku jsem spočetl výšku a auto bylo chvílema správně pak se zhouplo a bylo níž tu zas výš. Takže to mam cca o jeden a půl cm nastavené výš než je správně dáno, ale konečně se houpe i activa. popo
Komentář ze dne: 22.05.2005 20:15:42 Reagovat
Autor: [Knight] - Knight (michal.knight@seznam.cz) Titulek: Výška X2 2.0HDi Super článek, jenom ještě otázečka jaká je správná výška pro X2 HDi 110k a jaká pro slabší ver.HDi?
Komentář ze dne: 10.08.2009 13:27:04 Reagovat
Autor: [Nesebr] - Pavel (nesebr@centrum.cz) Titulek: Re: Výška X2 2.0HDi Můžete prosím někdo doplnit hodnoty L1 a L2 pro již výše uvedené modely X2 s motory HDi, nebo je to stejné jako 1.9 TD? Předpokládám správně, že se ta hodnota odvíjí od hmotnosti vozu (motoru)?
Komentář ze dne: 16.06.2005 18:32:03 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek (rdd@atlas.cz) Titulek: Skvělý článek Díky za bezva článek. Mám ale jednu prosbu. Rampu ani zvedák nemám bohužel k dispozici, takže než se do toho pustím, chtěl bych si orientačně zkontrolovat, je-li úprava nutná. Nemohl byste někdo uvést výpočet pro práh nebo lem blatníku? Pro rychlou. ale relativně přesnou zkoušku by měření na tyto body mělo být dostačující. Díky.
Komentář ze dne: 22.06.2005 09:18:49 Reagovat
Autor: neregistrovaný - lada (petulak@volny.cz) Titulek: rozdílné údaje výšky podvozku Mám Xa 1,9 TD na pneu 185/65-14, r.v. 1995. Průměr pneumatiky je asi 592 mm. Èlánek je hezký, ale když podle něj seřídím auto, tak vypadá jako terénní automobil. Údaje, které vypočítám jsou jednou variantou výšky, která je shodná s postupem a nákresem podle Hynes manuálu. Kniha od nakladatelství Kopp uvádí něco jiného a v podstatě stejné údaje jsou na http://citroeny.cz/servis/xantaser/nastaveni_vysky _podvozku.jpg. Vypočítaná výška u předku je 171 mm a podle druhého je to 155 mm. Co je vlasně pravda??
výpočet výšky , odměřením výšky středu kola a výpočtem podle vzorce dostaneme vždy polohu pérování do poloviny rozsahu pérování. pokud na vůz namontujeme pneu s jiným rozměrem, tak korekcí výšky sice nastavíme auto do opticky správné polohy, ale pérování je mimo idealní rozsah zdvihu, takže nemáme k dispozici při jízdě celý rozsah pérování. polohou pérování nemám na mysli ruční nastavení ve voze- páčka, ale pístnice a zadní ramena která mají být v ve standardní jízdní poloze uprostřed celého zdvihu.
Komentář ze dne: 22.06.2005 20:46:24 Reagovat
Autor: [Henry] - Jindřich (x_henry@volny.cz) Titulek: Výška v praxi Nastavoval jsem výšku jak píše Techex, to znamená do poloviny zdvihu pístnice. "Selským rozumem" jsem usoudil, že když se nápravnice zvedne o 1 cm tak lem blatníku taky. Takže jsem změřil výšku lemu blatníku "dole a nahoře" a polovina je 64,5 cm nad zemí. Díky Holfiho článku je to práce na 2 minuty. Pokud je tolerance +- 1 cm tak jsem v pohodě a XANTIA nevypadá jak OFF ROAD. Má to ještě další výhodu všechny výšky odpovídají poloze knoflíku v kabině, to znamená "DOLE" je dole, "JÍZDA" je polovina, "TERÉN" je 3/4 výšky a "SERVIS" je až nahoře. (Měřeno na lemech všech blatníků) S metrem a kalkulačkou jsem to kontroloval dvakrát.
P.S. pokud vyměním kola za jiný rozměr tak je to stále polovina výšky. Používám 14" i 15" a nemám žádný problém.
Komentář ze dne: 23.06.2005 07:33:06 Reagovat
Autor: neregistrovaný - lada (petulak@volny.cz) Titulek: změřené výšky Takže jsem nejdřív měřil na předku a zjistil : dolní poloha: 92 mm, horní poloha: 220 mm. To znamená střed pérování 156 mm. To koresponduje s údaji, které jsou v servisu na citroeny.cz. Průměr pneu 185/65-14 je 584 mm a výpočtem podle vzorce by měla být přední výška (584/2-121) 171 mm. To je potom nastavení mimo střed pérovacího rozsahu. Nejsou to asi podstatné rozdíly, ale jsou. Přiklonil jsem se k nastavení na střed změřených výšek, auto péruje "rozumně" a vypadá taky dobře. U zadního nastavení jsem postupoval stejně.
Komentář ze dne: 23.06.2005 15:52:14 Reagovat
Autor: neregistrovaný - virage (vojtech.buchta@unob.cz) Titulek: dotaz tak jsem se pokusil o seřízení náprav, ale nějak jsem to nezvládnul: teï když zatočím volantem na maximum, tak se předek vyfoukne a zase po srovnání kol nafoukne.......
Komentář ze dne: 24.06.2005 13:17:30 Reagovat
Autor: [Henry] - Henry (x_henry@volny.cz) Titulek: Re: dotaz Já jsem to dva roky odkládal a jezdil jak OFF ROAD. Po Holfiho článku jsem měl hotovo za 2 minuty. Jedinný poznatek mám.
Musíš regulovat pomalu a v malém rozsahu, aby mělo auto dost času na korekci. Mezi tím změnit výšku v kabině a měřit a měřit a měnit a měnit a dost. Sebemenší vůle v mechanizmu se projeví negativně. To je zkušenost automechanikokutila amatéra.
Komentář ze dne: 13.07.2005 17:39:48 Reagovat
Autor: neregistrovaný - jones (drjones@tiscali.cz) Titulek: seřízení výšky Hezky jste to chlapi zpracovali, dík za návod. Už to mám taky srovnaný. Byl jsem potom na geometrii ve značkovým a všechno sedělo. Jen se malinko rozcházíme na zadku, protože oni to měří až k podběhu, což dělá rozdíl asi 12mm. Ale to je vlastně tolerance. Ještě si dovolím připomenout, že pokud máte vytlučené plastové táhlo (stačí trochu), tak vám to dá hodně práce a zkoušení. Zdravím autory a všechny ostatní X.
jones.
Komentář ze dne: 17.07.2006 09:13:36 Reagovat
Autor: [Woody] - Sláva (s.kolar@atlas.cz) Titulek: dotaz Je to tu super popsaný, taky se do toho dám. Jen se chci zeptat k jaké části auta je měřená hodnota H1 u přední náprav. U zadní je mi to jasné z fota ale u přední nápravy nevím. Prosím popište mi to nebo vyfote. Dík
Woody Xi 2,1TD Někde jme našli s kolegou jednoduchý návod na seřízení výšky auta. Podle tohoto návodu jsme si seřídili auta a max. spokojenost. :)
Seřízení se provádí : změřit výšku auta při maximálním a minimálním zdvihu, spočítat střed. Od této výšky se pak odečítají 2cm pro přední nápravu a 1cm pro zadní nápravu. Obě auta jsme seřídili asi za půl hodinky. |
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.