Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 23. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Seřízení výšky v praxi
ze dne 15.04.2005, autor článku: Holfi

Komentář ze dne: 16.04.2005 06:25:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr (OLSEED.UNCOVICE@seznam.cz)
Titulek: Díky chlapi
Zrovna pojedu na dofuk koulí a chtěl jsem potom dělat i výšky. Váš článek mi velice pomohl pro správné pochopení a umožnění udělání této práce. Není nad to vidět věci v praxi, než mít jen teoretické nákresy. Ještě jednou velký dík Vám všem i všem kteří přispívají a pomáhají tím nám ostatním

Komentář ze dne: 16.04.2005 20:01:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Monro (mon.ro@worldonline.cz)
Titulek: Paráda
Dobrej článek, ten tu chyběl, takhle souhrně , akorát. Už jen sehnat takovopu pěknou rampičku a jsem pod autem celej den :-)

Komentář ze dne: 16.04.2005 22:36:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Chocho (liborch@seznam.cz)
Titulek: Jaká je výška L1 na předku pro X2, 1,8i 16V?
U rozměru L1 na přední nápravě jsem nenašel hodnotu pro svoje auto, tj. X2/98 1,8i 16V. Kolik to je? Je to stejné jako pro 1,8, tedy 121mm? Mohl bys to prosím tě upřesnit/doplnit? Díky.

Komentář ze dne: 17.04.2005 08:55:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi
Titulek: Re: Jaká je výška L1 na předku pro X2, 1,8i 16V?
121 mm

Komentář ze dne: 17.04.2005 20:46:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Henry
Titulek: Tuning za 2 minuty
Pánové povedl se vám zase SUPER kousek. Díky.
Končí éra zbytečných dotazů a dohadů. Dnes jsem provedl tuning za 2 minuty. (nastavil jsem si výšku o 10 mm níž - víc se mi to líbí) Nejhorší bylo najít v kterém JZD je funkční rampa. Jinak OK

Komentář ze dne: 17.04.2005 23:39:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi
Titulek: Re: Tuning za 2 minuty
Henry, jestli jsi to nastavil o 1 cm níž než by to mělo být, trochu tím snižuješ funkci hydraulického pérování, myslíš si, že by to výrobce dělal , kdyby to nebylo účelné ??

Komentář ze dne: 04.05.2005 09:13:20     Reagovat
Autor: [mir@] - Miroslav (dvorak.mira@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Tuning za 2 minuty
Já bych to neviděl tak dramaticky, myslím že snížením výšky o 1 cm jsi tomu moc nepomohl ani moc neublížil. Je to vlastně ještě v toleranci. Je ale pravda, že mezi střední polohou a dorazem není vpředu zase tak velká mezera (zhruba kolem 6 cm podle verze) a snížení tak může mít vliv na komfort na větších nerovnostech.
Pro zajímavost: Activa byla původně asi o 2 cm níž než ostatní verze, po čase byla ale zvýšena na hodnoty shodné s ostatními Xantiemi.
Zdravím M.

Komentář ze dne: 04.05.2005 14:39:36     Reagovat
Autor: [Henry] - Henry
Titulek: Re: Re: Re: Tuning za 2 minuty
Zatím jsem to tak nechal a uvidím. Nerad bych poškodil vrchní uložení pístnice. Celé to vzniklo tím, že jsem dva roky jezdil "výš" a bál jsem se na to "šáhnout". Po příspěvku Holfiho to bylo hotové za 2 minuty a tak jsem to dal "níž". Je to hezčí, takhle XANTIA nevypadá jak OFF ROAD.
Dík Jindra

Komentář ze dne: 18.04.2005 07:50:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jan (sustacek@blansko.cz)
Titulek: Pochvala
Chválím tento počin, velmi vypovídající, jen tak dále. Jinak na zadním korektoru jsou vidět ty páčky s těma pružinama, které bývají zarezlé. - Hodně a často doporučuju promazávat!!!

Komentář ze dne: 21.04.2005 06:49:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz)
Titulek: Díky za jasno, ale ...
Hoši děkujem.Jasně stručně - a můžu jít konečně na to. Abych pravdu řekl, byl jsem jednou,u všemi uznávaného ing. Rady, a on seřizoval výšku podle kraje blatníku do poloviny mezi max. a min. výškou.
Mě osobně se to moc nelíbilo. Myslím, že doporučení výrobce je doporučení výrobce.
Ta kontrola podle blatníku, snad na závěr pro orientaci.

Komentář ze dne: 03.05.2005 13:40:06     Reagovat
Autor: [mir@] - Miroslav (dvorak.mira@centrum.cz)
Titulek: Re: Díky za jasno, ale ...
Tedy na tohle jsem už chtěl reagovat dávno, jen jsem si říkal, že na to snad nikdo neskočí a nebude to v praxi zkoušet. Tedy seřizování na střed mezi min. a max. výškou je naprostý nesmysl, prakticky u všech Citroënů se tak dostanete více či méně mimo toleranci směrem nahoru (auto bude moc vysoko). Rozhodně se držte předpisu výrobce a ne podobných pseudopravidel.
Jinak bych si dovolil upozornit na jednu drobnost: Celková tolerance je 17 mm, u většiny typů bych asi ani nedělal vědu z ještě o pár mm větší odchylky, ale doporučuji myslet trochu i na to, aby auto stálo přibližně rovně, tj. aby nebylo na jedné nápravě na dolní a na druhé na horní hranici. (Pro zajímavost: Rozcíl 20 mm znamená auto skloněné skoro o půl stupně, čímž se snadno dostanete mimo toleranci se záklonem rejdového čepu PN).
Pro orientační (velmi hrubou!) kontrolu doporučuji jiný postup: Mezera mezi horní hranou blatníku a kolem vpředu je cca na 4 prsty (moje :-) ) a mezera mezi prahem a zemí by měla být stejná vpřed

Komentář ze dne: 21.04.2005 06:57:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz)
Titulek: Holfi, dotaz ...
1. Měří se obě strany, nebo obě ?
2. Obrázek zadní náprava, det. 1. Ty máš ty péra hezky semknutá na táhlo - bez vůle. Já tam mám tak 1 cm mezeru. To asi není dobré, že ?

Komentář ze dne: 21.04.2005 10:39:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi (holfi@post.cz)
Titulek: Re: Holfi, dotaz ...
1. Měřit můžeš obě nebo obě :o), ale když nemáš Activu, tak je to i zbytečné.
2.Já jsem na svém autě, když jsem to fotil, měl ty péra taky roztažený, jenže v jízdní poloze to je stejné. Nedíval jsi se na to náhodou , když auto bylo v některé z krajních poloh ??

Komentář ze dne: 21.04.2005 11:39:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jirka (jirrada@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Holfi, dotaz ...
Tak to máš pravdu, díval. Kdy já se to naučím ?

Komentář ze dne: 24.04.2005 11:42:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miro (piatrov@tatranska.sk)
Titulek:
Výborný článok.Nenašiel som tam výšku zadnej nápravy na 2,1 TD. Ïakujem.

Komentář ze dne: 29.04.2005 14:31:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zdenek (zdenek.ondrousek@seznam.cz)
Titulek: Dík
Já se také musím připojit s díky za perfektní a stručný postup při seřizování výšky. Dnes jsem to provedl přesně podle článku a fotografií. Musím uznat,že jsem na začátku z toho měl trochu strach,ale vše se mi nakonec podařilo. Tak mi nezbývá než vám poděkovat za to,že jsem ušetřil nějakou tu korunu za značkový servis. Dík. Zdenek

Komentář ze dne: 09.05.2005 07:46:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (1202@seznam.cz)
Titulek: prosim
nemohl by jsi mi napsat prosim/moc prosim/ i navod na bx.
jsem laik,ale cerpadlo a kostku jsem si dokazal vymenit sam.
diky jirka

Komentář ze dne: 09.05.2005 11:21:56     Reagovat
Autor: [Holfi] - Holfi (holfi@post.cz)
Titulek: Re: prosim
99% naprosto stejnej postup. To jedno procento je v tom, že mechanická táhlo se nastavuje jinak. Je tam takový jakoby jazýček a ten musí být uprostřed toho výřezu. Nejdřív nastaví výšku objímkou na torzní tyči a pak nastavuješ tu polohu jazýčku (nebo jak bych to nazval).Hodně úspěchů.

Komentář ze dne: 11.05.2005 14:05:04     Reagovat
Autor: [popo] - POPO (josef.troska@seznam.cz)
Titulek: DÌKUJI
Ahoj,
Tak jsme v neděli najeli na jámu a hurá upravovat výšku. Dle článku jsem spočetl výšku a auto bylo chvílema správně pak se zhouplo a bylo níž tu zas výš. Takže to mam cca o jeden a půl cm nastavené výš než je správně dáno, ale konečně se houpe i activa. popo

Komentář ze dne: 22.05.2005 20:15:42     Reagovat
Autor: [Knight] - Knight (michal.knight@seznam.cz)
Titulek: Výška X2 2.0HDi
Super článek, jenom ještě otázečka jaká je správná výška pro X2 HDi 110k a jaká pro slabší ver.HDi?

Komentář ze dne: 10.08.2009 13:27:04     Reagovat
Autor: [Nesebr] - Pavel (nesebr@centrum.cz)
Titulek: Re: Výška X2 2.0HDi
Můžete prosím někdo doplnit hodnoty L1 a L2 pro již výše uvedené modely X2 s motory HDi, nebo je to stejné jako 1.9 TD? Předpokládám správně, že se ta hodnota odvíjí od hmotnosti vozu (motoru)?

Komentář ze dne: 16.06.2005 18:32:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek (rdd@atlas.cz)
Titulek: Skvělý článek
Díky za bezva článek. Mám ale jednu prosbu. Rampu ani zvedák nemám bohužel k dispozici, takže než se do toho pustím, chtěl bych si orientačně zkontrolovat, je-li úprava nutná. Nemohl byste někdo uvést výpočet pro práh nebo lem blatníku? Pro rychlou. ale relativně přesnou zkoušku by měření na tyto body mělo být dostačující. Díky.

Komentář ze dne: 22.06.2005 09:18:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - lada (petulak@volny.cz)
Titulek: rozdílné údaje výšky podvozku
Mám Xa 1,9 TD na pneu 185/65-14, r.v. 1995. Průměr pneumatiky je asi 592 mm. Èlánek je hezký, ale když podle něj seřídím auto, tak vypadá jako terénní automobil. Údaje, které vypočítám jsou jednou variantou výšky, která je shodná s postupem a nákresem podle Hynes manuálu. Kniha od nakladatelství Kopp uvádí něco jiného a v podstatě stejné údaje jsou na http://citroeny.cz/servis/xantaser/nastaveni_vysky _podvozku.jpg. Vypočítaná výška u předku je 171 mm a podle druhého je to 155 mm. Co je vlasně pravda??

Komentář ze dne: 22.06.2005 15:53:23     Reagovat
Autor: [techex] - techex
Titulek: rozdílné výšky
výpočet výšky , odměřením výšky středu kola a výpočtem podle vzorce dostaneme vždy polohu pérování do poloviny rozsahu pérování. pokud na vůz namontujeme pneu s jiným rozměrem, tak korekcí výšky sice nastavíme auto do opticky správné polohy, ale pérování je mimo idealní rozsah zdvihu, takže nemáme k dispozici při jízdě celý rozsah pérování. polohou pérování nemám na mysli ruční nastavení ve voze- páčka, ale pístnice a zadní ramena která mají být v ve standardní jízdní poloze uprostřed celého zdvihu.

Komentář ze dne: 22.06.2005 20:46:24     Reagovat
Autor: [Henry] - Jindřich (x_henry@volny.cz)
Titulek: Výška v praxi
Nastavoval jsem výšku jak píše Techex, to znamená do poloviny zdvihu pístnice. "Selským rozumem" jsem usoudil, že když se nápravnice zvedne o 1 cm tak lem blatníku taky. Takže jsem změřil výšku lemu blatníku "dole a nahoře" a polovina je 64,5 cm nad zemí. Díky Holfiho článku je to práce na 2 minuty. Pokud je tolerance +- 1 cm tak jsem v pohodě a XANTIA nevypadá jak OFF ROAD. Má to ještě další výhodu všechny výšky odpovídají poloze knoflíku v kabině, to znamená "DOLE" je dole, "JÍZDA" je polovina, "TERÉN" je 3/4 výšky a "SERVIS" je až nahoře. (Měřeno na lemech všech blatníků) S metrem a kalkulačkou jsem to kontroloval dvakrát.

P.S. pokud vyměním kola za jiný rozměr tak je to stále polovina výšky. Používám 14" i 15" a nemám žádný problém.

Komentář ze dne: 23.06.2005 07:33:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - lada (petulak@volny.cz)
Titulek: změřené výšky
Takže jsem nejdřív měřil na předku a zjistil : dolní poloha: 92 mm, horní poloha: 220 mm. To znamená střed pérování 156 mm. To koresponduje s údaji, které jsou v servisu na citroeny.cz. Průměr pneu 185/65-14 je 584 mm a výpočtem podle vzorce by měla být přední výška (584/2-121) 171 mm. To je potom nastavení mimo střed pérovacího rozsahu. Nejsou to asi podstatné rozdíly, ale jsou. Přiklonil jsem se k nastavení na střed změřených výšek, auto péruje "rozumně" a vypadá taky dobře. U zadního nastavení jsem postupoval stejně.

Komentář ze dne: 23.06.2005 15:52:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - virage (vojtech.buchta@unob.cz)
Titulek: dotaz

tak jsem se pokusil o seřízení náprav, ale nějak jsem to nezvládnul: teï když zatočím volantem na maximum, tak se předek vyfoukne a zase po srovnání kol nafoukne.......

Komentář ze dne: 24.06.2005 13:17:30     Reagovat
Autor: [Henry] - Henry (x_henry@volny.cz)
Titulek: Re: dotaz
Já jsem to dva roky odkládal a jezdil jak OFF ROAD. Po Holfiho článku jsem měl hotovo za 2 minuty. Jedinný poznatek mám.
Musíš regulovat pomalu a v malém rozsahu, aby mělo auto dost času na korekci. Mezi tím změnit výšku v kabině a měřit a měřit a měnit a měnit a dost. Sebemenší vůle v mechanizmu se projeví negativně. To je zkušenost automechanikokutila amatéra.

Komentář ze dne: 13.07.2005 17:39:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jones (drjones@tiscali.cz)
Titulek: seřízení výšky
Hezky jste to chlapi zpracovali, dík za návod. Už to mám taky srovnaný. Byl jsem potom na geometrii ve značkovým a všechno sedělo. Jen se malinko rozcházíme na zadku, protože oni to měří až k podběhu, což dělá rozdíl asi 12mm. Ale to je vlastně tolerance. Ještě si dovolím připomenout, že pokud máte vytlučené plastové táhlo (stačí trochu), tak vám to dá hodně práce a zkoušení. Zdravím autory a všechny ostatní X.
jones.

Komentář ze dne: 17.07.2006 09:13:36     Reagovat
Autor: [Woody] - Sláva (s.kolar@atlas.cz)
Titulek: dotaz
Je to tu super popsaný, taky se do toho dám. Jen se chci zeptat k jaké části auta je měřená hodnota H1 u přední náprav. U zadní je mi to jasné z fota ale u přední nápravy nevím. Prosím popište mi to nebo vyfote. Dík
Woody Xi 2,1TD

Komentář ze dne: 15.08.2009 10:59:32     Reagovat
Autor: [Zlobr] - Zlobr (jako@seznam.cz)
Titulek:
Někde jme našli s kolegou jednoduchý návod na seřízení výšky auta. Podle tohoto návodu jsme si seřídili auta a max. spokojenost. :)
Seřízení se provádí : změřit výšku auta při maximálním a minimálním zdvihu, spočítat střed. Od této výšky se pak odečítají 2cm pro přední nápravu a 1cm pro zadní nápravu.
Obě auta jsme seřídili asi za půl hodinky.

Náhodný obrázek
xa - 2
xantusa...:)
zobrazení: 3335
známka: 1.00


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.