Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Výměna rozvodového řemene
ze dne 15.09.2004, autor článku: Holfi
Komentář ze dne: 15.09.2004 05:55:35 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Domino (msot@centrum.cz) Titulek: Výměna rozvodového řemene Jenom pár poznámek:
- mám tentýž motor, ale místo laku na nehty jsem použil do rozvodových kol 2 šrouby jako aretační kolíky, - rozvodový řemen pro uvedený motor se dá sehnat od cca. 1000,- Kč, já ale používám BOSH, který stojí kolem 2 tisíc Kč, - pozor na čtyřhran v napínáku klínového řemene - při neopatrné manipulaci praská. Postup popsán jakž takž, akorát veškerá kola včetně klikovky se mají zajišovat v určité poloze šroubama, aby se nepootočili. Klikovka se zajišuje zastrčením kulatiny přes blok motoru do setrvačníku. Dírka na zastrčení této kulatiny je u 1,9 D a TD za starterem, tak předpokládám že u benzínu tam bude taky. Nebo existuje originální přípravek, kdy se zespodu odšroubuje ten krycí plech na setrvačníku a místo něho se přišroubuje přípravek ve tvaru ozubeného hřebenu, který zajistí klikovku proti otáčení.Ten lze jednoduše vyrobit vypilováním (vyfrézováním) zubů do kusu železa (stačí 2-3 zuby) a vyvrtání dír do tohoto železa pro jeho přišroubování k motoru. Já měním vodní pumpu při každé druhé výměně rozvoïáku. Současně doporučuju i vyměnit mikrořemen, pokud je popraskán (bývá). Na závěr však chybí jedna základní věc a to, že šroub na klikovce držící řemenicu je třeba potřít lepidlem na závity LOCTITE - modrý který jde povolit a tento šroub dotáhnout velkým momentem, aby se řemenice neuvolnila. V případě špatného dotažení, se "vyčvachtá" konec klikovky, pero a řemenica a je to zralé na rozebrání motoru, navařování klikovky, jejího broušení a nové kolo této řemenice. (Už jsem to zažil).
Komentář ze dne: 19.09.2004 23:06:30 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (kkarlos@t-email.cz) Titulek: Re: Doplnění Díky za doplnění ale zalepení třmenů brzd a šroubů na klice a všech rozvodů atd. je pro mne samozřejmostí a tak jsem zapomněl. Je fajn že jsi popsal i jak td,d a že se dá vše zajistit kulatinou ale všechny auta to nemaj a tak to dělám takto je to universální a nic navíc nepotřebuješ a nemusíš to hledat.Jistě je to bezpečnější.
Komentář ze dne: 21.09.2004 10:32:51 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lada (petulak@volny.cz) Titulek: V galerii Oprava Xantie jsou tři obrázky vyrobených přípravků na blokování otáčivých částí rozvodového mechanismu pro motor typu XUD (1,9D, 1,9TD). Zahnutá tyčka je vyrobena z 8 mm kulatiny a naohýbána podle odhadem zvětšeného obrázku přípravku z literatury a při prvním použití trochu upravena. Slouží (alespoò podle příruček) pouze k nastavení rozvodového mechanismu v horní úvrati při nasazování nového řemene. Nemá se používat při demontáži šroubu zajišujícího řemenici na klikovém hřídeli (při povolování nebo utahování dochází k vymačkání otvoru v bloku motoru). Na to je druhý přípravek. Při výrobě jsem použil delší pasovinu rozměrů 30x10 mm a na ni narýsoval změřenou rozteč zubů setrvačníku (obtisk navazelínovaných zubů na papír). Potom stačila jen 115 rozbrušovačka, naříznutí a rozšíření na tvar podobný zubům a uříznutí této části z pasoviny. Tu jsem přivařil na asi 10 cm kousek pasoviny rozměrů 30x4 mm s oválnými podélnými otvory a přípravek byl hotov. Vkládá se do zubů setrvačníku do levé strany(po odšroubování plechového krytu) a přitáhne šroubem M6. Pro zajímavost jsem se ptal na ceny originálů, které vyrábí firma SYKES-PICKAVANT a v Praze dodává firma UNIVER. Cena ohnutého železa včetně několika kusů standardních šroubů v pěkné krabičce je přes tisícovku bez daně a u zubatého jsem se už ani neptal. Zajišovací šrouby do ozubených kol je dobré používat takové, které mají závit po celé délce šroubu nebo ještě lépe část bez závitu má průměr shodný s velikostí závitu. Jinak může dojít k přesazení rozvodového řemene o jeden zub.
Komentář ze dne: 21.09.2004 10:58:41 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (kkarlos@t-email.cz) Titulek: jistota Díky za návod jak si přípravky zhotovit.Myslím si že a se používají přípravky nebo ne je dobré si VŽDY řemen označit jak uvádím v návodu. Jistota je jistota!!!
Komentář ze dne: 25.02.2005 13:23:48 Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@) Titulek: rozvodový řemen řemen se znovu nenapíná. správné napnutí řemene jde zajistit pouze digitálním měřičem napnutí řemene.je uváděno v jednotkách CAW. jestliže napnu řemen pomocí měřiče je v tomto napnutí zohledněno stárnutí řemenu. ale to nejdůležitější!!! jestliže řemen napnu na studeném motoru-což předpokládám,a pak po ujeti 1000 až 1500 km znovu řemen napnu bude řemen rozhodně přepnutý! musíte si uvědomit že teplem nabývají na obvodu ozubená kola a kladky. toto má za následek další napnutí řemenu a ne nezanedbatelné.toto vše je zohledněno v napínací hodnotě kterou citroen předpisuje, takže řemen se namontuje a napne jen jednou pro předepsaný kilometrový proběh.
Komentář ze dne: 28.02.2005 09:21:14 Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@) Titulek: rozvodový řemen omlouvám se ,jednotky napnutí řemene jsou SEEM
Komentář ze dne: 28.02.2005 21:39:37 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz) Titulek: napnutí rozvod řemene Souhlas, řemen se nedotahuje vícekrát. Nechápu proto co znamená v servisní knížce pojem kontrola rozvodového řemene. Výrobce doporučuje po každém sundání rozvodového řemene dát nový, resp nemel by se znovu nasadit a opětovně napnout starý. Přepnutí řemene má za následek probrušování zubů řemene, u nedopnutého řemene se zuby vylamují. Na přepínání zvláště pozor u motorů s hliníkovým blokem, kde je teplotní roztažnost značná a za teplého motoru přepnutý řemen "kòučí".
Komentář ze dne: 01.03.2005 09:23:48 Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@) Titulek: rozvvodový řemen kontrola řemene znamená- po nasazení řemenu a napnutí provést kontrolu a to tak že , vyjmeme zajišovací přípravky,motor ručně protočíme,u každého typu je poč. protočení jiný,pak změříme napnutí přístrojem a zajistíme motor znovu přípravky.všechny přípravky musí jít zasunout volně bez násilí a napnutí musí odpovídat předpisu SEEM s dosti malou tolerancí.u motorů 16v musí být podlouhlé otvoryna vačkových kolech -3 šroby M6- přibližně uprostřed rozssahu.pokud toto není splněno,musíte celý postup opakovat.
Komentář ze dne: 02.03.2005 07:14:53 Reagovat
Autor: neregistrovaný - HonzaBK (@) Titulek: napnutí rozvodového řemene Nechci polemizovat s nikým, jak se to má správně dělat, ale pochybuju, že všichni jezdí na výměnu řemenů do značkových opraven, kde mají měřící přípravek napnutí řemene. Proč se tedy prodává tolik replik? A jak to dělají "garážoví servismani"? A co teprve doma kdo si to dělá svépomocí. A zatím jsem neslyšel, že by s tím někdo měl nějaké problémy. A to nejen s Citroeny. A už vidím, jak určitě všichni mechanici to ve značkových servisech dělají s tím přístrojem cha cha.
Takže jako vždy, teorie je pěkná věc, ale praxe druhá. Pro technikexpert - až budete ve značkových servisech mít rozumné ceny, nebudete tam houpat nohama a budete mít tolik práce co garážisti. (I když vím, že ty ceny neurčujete zcela sami, ale přiživuje se na Vás oficiální dovozce)
Komentář ze dne: 02.03.2005 12:10:52 Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@) Titulek: Re: napnutí rozvodového řemene ve značkovém servisu nepracuji.mám jen snahu dávat přesné informace o tom či onom postupu.samozřejmě že opravy z garáží nezmizí-sám opravuji také doma v garáži.proč by nemohl například takový xantia klub který má x členů vlastnit takový měřič a členům ho půjčovat? myslím že by to bylo ůčinější než plakat nad cenami v servisech.rozvodový řemen je životně důležitá věc - závada na rozvodu t.j. mnohatisícová škoda. měřič stojí jen cca 12000 kč.mijo jiné slouží k měření napnutí mikrořemenu. to houpání nohama je podle mne od věci.
Komentář ze dne: 21.05.2005 23:30:16 Reagovat
Autor: [gorge_No1] - Luboš Titulek: Výměna rozvodového řemenu Doplnil bych, že u Xantie I 3,0 je interval výměny rozvodového řemene 120 000 km
Komentář ze dne: 03.08.2014 21:54:09 Reagovat
Autor: [martin 1.8] - martin (789martin5@azet.sk) Titulek: Rozvody Môžem sa spýta mám xantiu 1.8i 16V kW. 1999 je postup taký istý ako u tochto motoru??a ešte musím demontova aj držiak motora či netreba??
|
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.