Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 30. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Výměna rozvodového řemene
ze dne 15.09.2004, autor článku: Holfi

Komentář ze dne: 15.09.2004 05:55:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Domino (msot@centrum.cz)
Titulek: Výměna rozvodového řemene
Jenom pár poznámek:
- mám tentýž motor, ale místo laku na nehty jsem použil do rozvodových kol 2 šrouby jako aretační kolíky,
- rozvodový řemen pro uvedený motor se dá sehnat od cca. 1000,- Kč, já ale používám BOSH, který stojí kolem 2 tisíc Kč,
- pozor na čtyřhran v napínáku klínového řemene - při neopatrné manipulaci praská.

Komentář ze dne: 15.09.2004 08:26:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - HonzaBK (@)
Titulek: Doplnění
Postup popsán jakž takž, akorát veškerá kola včetně klikovky se mají zajišovat v určité poloze šroubama, aby se nepootočili. Klikovka se zajišuje zastrčením kulatiny přes blok motoru do setrvačníku. Dírka na zastrčení této kulatiny je u 1,9 D a TD za starterem, tak předpokládám že u benzínu tam bude taky. Nebo existuje originální přípravek, kdy se zespodu odšroubuje ten krycí plech na setrvačníku a místo něho se přišroubuje přípravek ve tvaru ozubeného hřebenu, který zajistí klikovku proti otáčení.Ten lze jednoduše vyrobit vypilováním (vyfrézováním) zubů do kusu železa (stačí 2-3 zuby) a vyvrtání dír do tohoto železa pro jeho přišroubování k motoru. Já měním vodní pumpu při každé druhé výměně rozvoïáku. Současně doporučuju i vyměnit mikrořemen, pokud je popraskán (bývá). Na závěr však chybí jedna základní věc a to, že šroub na klikovce držící řemenicu je třeba potřít lepidlem na závity LOCTITE - modrý který jde povolit a tento šroub dotáhnout velkým momentem, aby se řemenice neuvolnila. V případě špatného dotažení, se "vyčvachtá" konec klikovky, pero a řemenica a je to zralé na rozebrání motoru, navařování klikovky, jejího broušení a nové kolo této řemenice. (Už jsem to zažil).

Komentář ze dne: 19.09.2004 23:06:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (kkarlos@t-email.cz)
Titulek: Re: Doplnění
Díky za doplnění ale zalepení třmenů brzd a šroubů na klice a všech rozvodů atd. je pro mne samozřejmostí a tak jsem zapomněl. Je fajn že jsi popsal i jak td,d a že se dá vše zajistit kulatinou ale všechny auta to nemaj a tak to dělám takto je to universální a nic navíc nepotřebuješ a nemusíš to hledat.Jistě je to bezpečnější.

Komentář ze dne: 21.09.2004 10:32:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lada (petulak@volny.cz)
Titulek:
V galerii Oprava Xantie jsou tři obrázky vyrobených přípravků na blokování otáčivých částí rozvodového mechanismu pro motor typu XUD (1,9D, 1,9TD). Zahnutá tyčka je vyrobena z 8 mm kulatiny a naohýbána podle odhadem zvětšeného obrázku přípravku z literatury a při prvním použití trochu upravena. Slouží (alespoò podle příruček) pouze k nastavení rozvodového mechanismu v horní úvrati při nasazování nového řemene. Nemá se používat při demontáži šroubu zajišujícího řemenici na klikovém hřídeli (při povolování nebo utahování dochází k vymačkání otvoru v bloku motoru). Na to je druhý přípravek. Při výrobě jsem použil delší pasovinu rozměrů 30x10 mm a na ni narýsoval změřenou rozteč zubů setrvačníku (obtisk navazelínovaných zubů na papír). Potom stačila jen 115 rozbrušovačka, naříznutí a rozšíření na tvar podobný zubům a uříznutí této části z pasoviny. Tu jsem přivařil na asi 10 cm kousek pasoviny rozměrů 30x4 mm s oválnými podélnými otvory a přípravek byl hotov. Vkládá se do zubů setrvačníku do levé strany(po odšroubování plechového krytu) a přitáhne šroubem M6. Pro zajímavost jsem se ptal na ceny originálů, které vyrábí firma SYKES-PICKAVANT a v Praze dodává firma UNIVER. Cena ohnutého železa včetně několika kusů standardních šroubů v pěkné krabičce je přes tisícovku bez daně a u zubatého jsem se už ani neptal. Zajišovací šrouby do ozubených kol je dobré používat takové, které mají závit po celé délce šroubu nebo ještě lépe část bez závitu má průměr shodný s velikostí závitu. Jinak může dojít k přesazení rozvodového řemene o jeden zub.

Komentář ze dne: 21.09.2004 10:58:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (kkarlos@t-email.cz)
Titulek: jistota
Díky za návod jak si přípravky zhotovit.Myslím si že a se používají přípravky nebo ne je dobré si VŽDY řemen označit jak uvádím v návodu. Jistota je jistota!!!

Komentář ze dne: 25.02.2005 13:23:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@)
Titulek: rozvodový řemen
řemen se znovu nenapíná. správné napnutí řemene jde zajistit pouze digitálním měřičem napnutí řemene.je uváděno v jednotkách CAW. jestliže napnu řemen pomocí měřiče je v tomto napnutí zohledněno stárnutí řemenu. ale to nejdůležitější!!! jestliže řemen napnu na studeném motoru-což předpokládám,a pak po ujeti 1000 až 1500 km znovu řemen napnu bude řemen rozhodně přepnutý! musíte si uvědomit že teplem nabývají na obvodu ozubená kola a kladky. toto má za následek další napnutí řemenu a ne nezanedbatelné.toto vše je zohledněno v napínací hodnotě kterou citroen předpisuje, takže řemen se namontuje a napne jen jednou pro předepsaný kilometrový proběh.

Komentář ze dne: 28.02.2005 09:21:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@)
Titulek: rozvodový řemen
omlouvám se ,jednotky napnutí řemene jsou SEEM

Komentář ze dne: 28.02.2005 21:39:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: napnutí rozvod řemene
Souhlas, řemen se nedotahuje vícekrát. Nechápu proto co znamená v servisní knížce pojem kontrola rozvodového řemene. Výrobce doporučuje po každém sundání rozvodového řemene dát nový, resp nemel by se znovu nasadit a opětovně napnout starý. Přepnutí řemene má za následek probrušování zubů řemene, u nedopnutého řemene se zuby vylamují. Na přepínání zvláště pozor u motorů s hliníkovým blokem, kde je teplotní roztažnost značná a za teplého motoru přepnutý řemen "kòučí".

Komentář ze dne: 01.03.2005 09:23:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@)
Titulek: rozvvodový řemen
kontrola řemene znamená- po nasazení řemenu a napnutí provést kontrolu a to tak že , vyjmeme zajišovací přípravky,motor ručně protočíme,u každého typu je poč. protočení jiný,pak změříme napnutí přístrojem a zajistíme motor znovu přípravky.všechny přípravky musí jít zasunout volně bez násilí a napnutí musí odpovídat předpisu SEEM s dosti malou tolerancí.u motorů 16v musí být podlouhlé otvoryna vačkových kolech -3 šroby M6- přibližně uprostřed rozssahu.pokud toto není splněno,musíte celý postup opakovat.

Komentář ze dne: 02.03.2005 07:14:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - HonzaBK (@)
Titulek: napnutí rozvodového řemene
Nechci polemizovat s nikým, jak se to má správně dělat, ale pochybuju, že všichni jezdí na výměnu řemenů do značkových opraven, kde mají měřící přípravek napnutí řemene. Proč se tedy prodává tolik replik? A jak to dělají "garážoví servismani"? A co teprve doma kdo si to dělá svépomocí. A zatím jsem neslyšel, že by s tím někdo měl nějaké problémy. A to nejen s Citroeny. A už vidím, jak určitě všichni mechanici to ve značkových servisech dělají s tím přístrojem cha cha.
Takže jako vždy, teorie je pěkná věc, ale praxe druhá.
Pro technikexpert - až budete ve značkových servisech mít rozumné ceny, nebudete tam houpat nohama a budete mít tolik práce co garážisti. (I když vím, že ty ceny neurčujete zcela sami, ale přiživuje se na Vás oficiální dovozce)

Komentář ze dne: 02.03.2005 12:10:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - techex (@)
Titulek: Re: napnutí rozvodového řemene
ve značkovém servisu nepracuji.mám jen snahu dávat přesné informace o tom či onom postupu.samozřejmě že opravy z garáží nezmizí-sám opravuji také doma v garáži.proč by nemohl například takový xantia klub který má x členů vlastnit takový měřič a členům ho půjčovat? myslím že by to bylo ůčinější než plakat nad cenami v servisech.rozvodový řemen je životně důležitá věc - závada na rozvodu t.j. mnohatisícová škoda. měřič stojí jen cca 12000 kč.mijo jiné slouží k měření napnutí mikrořemenu. to houpání nohama je podle mne od věci.

Komentář ze dne: 21.05.2005 23:30:16     Reagovat
Autor: [gorge_No1] - Luboš
Titulek: Výměna rozvodového řemenu
Doplnil bych, že u Xantie I 3,0 je interval výměny rozvodového řemene 120 000 km

Komentář ze dne: 03.08.2014 21:54:09     Reagovat
Autor: [martin 1.8] - martin (789martin5@azet.sk)
Titulek: Rozvody
Môžem sa spýta mám xantiu 1.8i 16V kW. 1999 je postup taký istý ako u tochto motoru??a ešte musím demontova aj držiak motora či netreba??

Náhodný obrázek
Kočár
Slast pro oko
zobrazení: 4943
známka: 1.00


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.