Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 24. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Výměna motorového oleje
ze dne 20.02.2004, autor článku: FeryT

Komentář ze dne: 20.02.2004 12:14:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš Pakosta (ales.pakosta@seznam.cz)
Titulek:
Fery, jenom malá poznámka - ve specifikaci SAE např. 15W-40 značí pokud vím první číslo (to s W) teplotu POD NULOU, ale bez mínusu, a tak více "mrazuvzdorný" bude olej s vyšším číslem u W (např 25W) než olej s nižším (10W) číslem. Alp.

Komentář ze dne: 08.03.2006 21:58:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Hnojak (d.plch@email.cz)
Titulek: Re:
Tak to je pekna blbost co pises, vice "mrazuvzdorny" bude ten, co ma nizsi cislo u W (napr 5W) nez (25W -jezisi). Znamena to, ze pri nizke teplote bude vic ridkej a hlavne bude lip mazat

Komentář ze dne: 20.02.2004 12:51:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný -
Titulek: olej
Alpe, máš na mysli tu pomlčku mezi W a třeba 40? To není přece mínus, to je u prvního, W=winter, zima. Platí, čím vyšší číslo, tím "menší mráz", neboli vyšší teplota, ve smyslu blíž k nule. Je to takový krkolomný, ale navíc Holfimu zatím vypadla jedna tabulka, právě s normou SAE, až ji tam dotlačí, bude to víc než jasný. Já jak to tvořil v htm kodu, tak jsem to píchnul do podadresáře a ono to chce upravit cestu. Jinak dík za upozornění.

Komentář ze dne: 26.02.2004 14:24:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - infinity (hyperdream@email.cz)
Titulek: olej
Ahoj chlapi, nechci nic rikat,ale pokud bych mohl doporucit do vozu olej a to kor kdyz nekdo jezdi kratke trasy do prace a zpet,ci jezdi v chladnejsich podminkach tak kvalitni,plne synteticky olej.Toto potvrdi kazdy odbornik.Samozrejme pokud clovek nechce vyhazovat penize,koupi napriklad polosyntetiku,ale nebude to rozhodne jen muj nazor - ze nestastny to motor,nedej boze 16 ti ventil,ktery od sveho panecka dostava dejme tomu, i kvalitni mineral.Ten se proste do sestnactiventilovych motoru nedava.Ma ho tam sice polovina Èechů,ale jak potom take ten nas vozovy park v Ceske Republice vypada.Kazdy si jen stezuje ze ma uz pri 200000 vyrizeny motor.Nedivim se jim.Podivejte se na nase Nemecke sousedy.Pochybuji ze by je to napadlo....

Komentář ze dne: 27.02.2004 07:41:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: olej ___???
Souhlasím s názorem "na couračky syntetika" protože není olej zatěžovaný podle toho jestli jezdím na plný knedl nebo pohodově, ale oleji nejvíce ubližuje studený provoz motoru. Při 80°C jsou viskozitně minerál, polosynt, i synt. olej velmi podobné. Nehovořím o čistících schopnostech ale o viskozitě. Když na servis přijede auto, kteráho páníček honí na štreky, je při vypouštění u benzínu téměř čistý, zatímco u svátečního řidiče jezdící za studena šoustky olej stěží vytéká a je černý jak bota. Varování pro majitele 18 a 18 16V. Tyto motory vyloženě nesnášejí studený provoz a pak začínají papat olej přes kroužky. Problém pravděpodobně velmi krátké písty za to můžou. 16 a 2L jsem zatím neřešil a proto nevím , ale 18 už několikrát stejný problém. Symerinkama ventilů to nebylo! Ale to jsem se zakecal. Prostě za studena syntetika dříve promaže a o tom to je.

Komentář ze dne: 27.02.2004 11:06:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - infinity (hyperdream@email.cz)
Titulek: OLEJ ___???!!!
Tak tento komentář od Roberta se mi už líbí.Určitě to bude vždy dobrá volba,když si člověk vybere a radši si pár korun připlatí za plnou syntetiku,než aby se pak z vlastní hlouposti nedoplatil za mnohem nákladnější výměnu gufer na ventilech,či zanesené lambda sondy,nebo ucpaným katalysátorem.Pak si teprve spočítá,kolik vlastně na tom zázračném minerále ušetřil.A navíc opravujte zasrané a zanesené motory od těch otřesných minerálních olejů.Snad si někdo z vás jistě vzpomene jaké hnusné nánosy to dělalo ve starých žigulech,škodovkách,či podobných autech.Při opravě takových motorů jste zasraní až za ušima a ve vaně se plácáte 4 hodiny,než ten hajzl ze sebe ztřepete.Když rozděláte motor,rochnící se v syntetice,máte ruce čisté jako chirurg!!!Nechápu,jak si minerál někdo může nechat v moderním šestnáctiventilovém motoru.Takového motoru je mi doslova líto,ještě štěstí,že motory nás Èechů,zvyklých na všem bezhlavě šetřit,nemají duši....Chtěl bych upřímě poprosit citroeòáky,aby si svých aut vážili,když tady každý píše jak je miluje a udělali pro ně aspoò to nejmenší,co je a kupovali do nich tu pitomou syntetiku,snad i polosyntetiku.Pak bude každý i při najetých 200000 ještě stále spokojený a bude i dál chválit svého citrónka,jaký je to poslušný přítel a pomocník člověka...

Komentář ze dne: 09.04.2005 09:55:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (de.jan@centrum.cz)
Titulek: Re: olej ___???
Zrovna řeším problém se spotřebou oleje, žere mi to asi 1L za 3 000Km, takže ročně tam musím dolít 4L. Mám Xantii 1.8i-16V a olej používám TOTAL 9000. Byl jsem u autorizovaného servisu a tam mi řekli, že to budou symerinky u ventilů. A protože se k nim dostává přes momentově utažené šrouby mohla by se oprava vyšplhat až ke 20 000Kč. Tak na tu cenu jsem rezignoval a radši obětuji nějakou tu kačku za olej. Když tu vidím názor, že to není symerinkama, ale nejspíše pístníma kroužkama, co to pro mě znamená, snad výbrus motoru a nové kroužky i když motor pěkně šlape?

Komentář ze dne: 27.02.2004 11:56:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - FeryT
Titulek: jaký olej?
Jo, souhlasím, minerál asi už dnes ne. Ten článek je myšlen obecně, nikoho nechci ponoukat k používání nekvalitních olejů. "Citroën doporučuje TOTAL" a u Xantií minimálně polosyntetiku. QUARTZ 7000. Activy a novější 16v modely samo plnou, QUARTZ 9000. Jestli to ale bude TOTAL, nebo něco jinýho, není tak rozhodující. Každej si musí rozmyslet, jestli bude platit teï za olej, nebo až při opravách. Zajímavý je, že na www.olejservis.cz jsem našel TOTAL jako nejlevnější značku. Porazil i PARAMO. Navíc mám od jejich technika tyto oleje pro citráky potvrzené. Rada při výměně- nevíte-li, co tam bylo za olej - dejte lepší a v případě zjištění uvolněných úsazů (olej zčerná), zkrate interval výměny, proplachové oleje se již nepoužívají. Tak to jenom pro doplnění.

Komentář ze dne: 03.03.2004 17:25:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - TomasT (ttrapl@infinity.cz)
Titulek: Levný olej
Já do 1.9TD leju MOGUL Optimal (polosyntetika 10W-40, API CG-4/SH). Stáčený stojí pod 100 Kč za litr (loni byl za tu cenu i ve 4L kanystru). Škoda že se běžně v prodeji skoro nevidí. Myslím že je kvalitou srovnatelný a za výrazně nižší cenu. Nebo máte někdo jiný názor? T.

Komentář ze dne: 03.03.2004 18:27:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (maresjiri@volny.cz)
Titulek:
Já tam dal taky Mogul polosyntetiku (do 1.9TD). Kamarád automechanik mi na něj pěl chválu - prej lepší vlastnosti za míò peněz, a tak jsem do něj šel. I s filtrem mě přišlo 5litrů na 640Kč a motor si krásně chrochtá. Výměna proběhla doma a zdarma a ještě se natře na chalupě plot.

Komentář ze dne: 19.03.2005 20:57:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: O OLEJÍCH
Našel jsem odkaz na článek o olejích, jejich kvalitě atd, a najde se tam i pojednání o palivech a důsledcích jejich používání. Jestli chcete, nakoukněte http://automix.centrum.cz/novinky/clanek.phtml?id=6379

Komentář ze dne: 09.04.2005 01:59:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Speedy (Speedy@seznam.cz)
Titulek: Dobré ALE ALE
Nesouhlasím s názorem, že nakrátké pojížíždění a městský provoz stačí minerál nebo polosyntetika. Èasté starty a popojíždění ve městě rychleji degraduje motorový olej (aditiva).Právě z hlediska zachování dobré kvality MAZIVOSTI
(ano to je správný technický výraz pro schopnost oleje mazat)
v zatíženém provozu je jednoznačně nejlepší SYNTETIKA, a to
i z hlediska úspory paliva v létě prvnéch 20 km, v zimě i prvních 40 km. Olej se zahřívá pomerně pomalu až do provozní
teploty cca 110- 120°C a teprve poté a po tepelné dilataci
včech součástí, zejména bloku motoru a hlavy je vše v optimu.
Navíc schopnost udržovat motor ve vynikajícím čistém stavu
nejlépe zajistí olej SYNTETICKÝ (o ekologii se raději nezmiòuji,
protože ta zřejmě až tak dalece při výběru motoráku nerozhoduje). Navíc aditiva u syntetického oleje zajišují dnes
z pohledu funkčnosti časový interval 2 roky.
Jinak existují jiné, méně drastické procesy dekarbonizace
a čištění motorů po úsadách než používání solvantů (rozpouštědel podobných benzinům). Ty totiž nedokáží zemulgovat usazeniny do neabrasivního skupenství. Je nutné tyto usazeniny rozpouštět pomalu specielními složkami na bázi olejů aby se neodloupaly ve tvrdých koucících. Bližší se
lze dočíst na www.bishopsoriginal.cz. Je to to skutečně nejlepší, co se dá u nás sehnat.
Hodně šastných a radostných kilometrů přeje všem Speedy.


Komentář ze dne: 19.05.2005 23:53:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman (r.menyhard@cement.cz)
Titulek: Výměna oleje
Mám octávii 1,9tdi r.2000,chci měnit olej(dovoz SRN)nevím jaká značka tam byla.V jedné prodejně mi nabídli mot.olej
STAR LINE 5W40 DIAMOND API SL/CF/EC,prý ho lijí do octávek běžně po 15000km,zaujala mě cena asi 780Kč 5litrů.
Jaký máte názor na tento olej,oleje značkové jsou dosti drahé.
Děkuji za odpověï.

Komentář ze dne: 21.05.2005 15:27:47     Reagovat
Autor: [DoDo] - Jiří
Titulek: Re: Výměna oleje
Jistě v jedné prodejně vědí, proč ti doporučili právě tento levný olej. Pokud proteče nalévacím hrdlem, tak není žádný další důvod proč by nešel lít do Octavie.

Například já dávám do Xantie Total Quartz 9000.

Do dobrého auta totiž patří i dobrý olej

Komentář ze dne: 27.04.2006 12:18:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - vrabi (technika@atlas.cz)
Titulek: kopírování článků
to feryT: když už pod svým jménem kopíruješ cizí články tak je slušnost zeptat se autora, zda toto dovoluje a minimálně jej uvézt jako zdroj. tento článek jsem psal já a je zcizen z webu www.kadett.cz. mimochodem je již dávno aktualizovaný a pozměněný, navíc byl psán pro vozidla s motory Opel vyrobenými v osmdesátých letech.

Komentář ze dne: 27.04.2006 13:21:42     Reagovat
Autor: [Holfi] - Holfi (xantiaclub@centrum.cz)
Titulek: Re: kopírování článků
Jen pro upřesnění pro ostaní čtenáře. Už jsem se s autorem domluvil.FeryT již bohužel není mezi námi, takže ani nemůže reagovat popřípadě to upřesnit. Bohužel není v mých silách, když mi někdo zašle článek, abych pak třeba půl roku hledal po internetu, jestli je opravdu autorem zasílatel. Za autorství si zodpovídá on, popřípadě mnohdy stačí uvést autora s linkem na originál článku.

Náhodný obrázek
Citroë Xantia 1.8i - 5
X2 2dny po koupi
zobrazení: 4040
známka: 1.00


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.